March 16, 2007

نتايج 3 سوال پرسشنامه


رضایت در سکس ..... رابطه خشن و یا فتیش ..... منابع آموزش رابطه جنسی


رضایت در سکس

درآمار پرسشنامه، مقدار سکس رضایت بخش و با تمایل کامل فرد، برای زنان کمتر از مردان بوده. در این میان زنان متاهل بیشترین نارضایتی و مردان متاهل بیشترین رضایت را در سکس داشته اند. درصد بالایی از شرکت کنندگان (بیش از ۲۰ درصد) فقط از کمتر از نیمی از روابط جنسی خود رضایت داشته اند! درصد بالاي اين نارضايتي زنان مي تواند نشان از مشكلات در روابط جنسي زوج هاي ايراني داشته باشد.


رابطه خشن و یا فتیش(*)

همان طور كه شايد قابل پيشبيني بود، اکثر شرکت کنندگان (بیش از ٪۸۵) هیچگاه رابطه خشن و یا فتیش نداشته اند ، ولي چيزي كه كمي غير منتظره بود اين است كه درصد زیادی (٪۴۵) با این نوع رابطه آشنا نبوده اند. اغلب زنانی که هیچگاه رابطه خشن و یا فتیش نداشته اند، با این نوع رابطه اصلا آشنایی ندارند (بیش از ۶۰٪ ). در بین مردانی که هیچگاه رابطه خشن و یا فتیش نداشته اند، دلیل اصلی علاقه مند نبودن به این نوع رابطه بوده است(بیش از٪۵۵). با توجه به آنكه تعداد زيادي از شركت كنندگان فتيش را نميشناختند، ممكن است اطلاعات صحيح را ارائه نداده باشند و آمار درست متفاوت از اين باشد.


منابع آموزش رابطه جنسی

در امار پرسشنامه، کتاب و اینترنت از اصلی ترین منابع آموزش رابطه جنسی براي هم مردان و زنان (30 درصد) بوده. زنان متاهل كمترين، و مردان مجرد بيش تر استفاده را از كتاب و اينترنت براي اين منظور استفاده ميكنند. این منابع با وجودی که می تواند بسیار کمک کننده باشند، در دسترس جمعیت کمی از ایرانیان قرار دارند.
در حالی که یادگیری رابطه جنسی از شریک جنسی می تواند در شرايطي آثار نا مطلوبی مانند کاهش اعتماد به نفس و یا سرکوب خواسته های طبیعی فرد داشته باشد، درصد بالایی از زنان (۳۲٪ متاهل ها، ۲۳٪ مجردها) از طریق شرکای جنسی شان آموزش های سکس را دیده اند. اين عدد براي مردان متاهل ۴٪ ها و مردان مجرد ۲٪ بوده. اين آمار بيانگر آن است كه درصد بالايي از زنان پيش از تجربه هاي اولشان چيز زيادي از سكس نميداند و با آسيب پذيري بالا وارد رابطه پيچيده اي مي شوند.
فیلم دیگر منبع متداول یادگیری، به خصوص برای مردان، بوده است. بايد توجه داشت که اکثر فیلم های رابطه جنسی هدف تجاری دارند و برای آموزش طراحی نشده اند، تقلید از آنها می تواند آثار مخربی بر رابطه و سلامت جسمی و روحی افراد داشته باشد.
متاسفانه پدران و مادران در آموزش رابطه جنسی نقشی قابل صرف نظر کردني دارند. ۱٪ از شرکت کنندگان از والدین و ۲٪ از بقیه اعضای فامیل آموزش ها را دیده اند.
در اين امار دوستان در بین مردان بیش از زنان برای انتقال آموزش ها و اطلاعات جنسی کمک بوده اند (20 درصد براي مردان و 11 درصد براي زنان).
درصد قابل توجه ای از شرکت کنندگان (۱۵٪-۲۵٪) ، به خصوص در بین زنان متاهل، سکس را از راه آزمون و خطا (یه یبان دیگر هیچ منبع خاصی) یاد گرفته اند.
این نتایج تایید کننده کمبود آموزش روابط جنسی در بین ایرانیان است.



*فتيش به تحريك جنسي نسبت به جسم، ويا حركتي است كه به عنوان محرك جنسي متداول نيست. تحريك شدن با كفش يا لباس خاص دستكش، دست، پا، مو، سيگار كشيدن، ادرار كردن، ديدن زن باردار، درد كشيدن، آزار دادن، عطسه كردن از مثال هاي فتيش هستند. در حالي كه سابقا فتيش را نوعي بيماري مي پنداشتند، اكنون آنرا تنوع جذابيت هاي جنسي مي دانند.

No comments: